České firmy na internetové vlně

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s českým Googlem chtějí na základě průzkumu společnosti Millward Brown pomoci českým podnikatelům překonat obavy, které pro ně představuje online reklama a představit příležitosti, které jim internet nabízí.

Podle studie “České firmy na internetové vlně” se internet stal přirozenou součástí firem, o jejich dalším úspěchu ale teď rozhodne jejich odvaha začít s kvalitním online marketingem. Poté, co firmy překonaly počáteční strach z internetu a online prezentace, si začínají pomalu uvědomovat i důležitost online reklamy. Přestože čtvrtina firem by do ní chtěla investovat i více, ti, co ji nevyužívají, mají obavy, že je drahá, neefektivní a příliš komplikovaná.

Google chce firmám, které mají zájem začít s online reklamou, pomoci ve třech rovinách:

  • tou první je dnešní spuštění služby AdWords Express google.cz/adwords/express (Česko je 15. zemí na světě)
  • prostřednictvím sítě expertů specializovaných na MaSP v rámci programu Google Engage
  • vzděláváním, včetně nového webu www.navlneinternetu.cz ve spolupráci s AMSP ČR

„Víme, že firmy zájem mají, ale chybí jim hlavně čas na to, aby – pro ně zatím velmi složitý svět online marketingu – probádaly samy. Určitě potřebují pomocnou ruku od komerčních společností a odborníků na českém trhu, říká Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která s podnikateli a firmami dlouhodobě spolupracuje, a dodává: „Ve spolupráci s Googlem navazujeme na realizované vzdělávací projekty a podnikatelům a firmám dáváme k dispozici webovou stránku, která nabídne důležité zdroje informací a rady, jak se zorientovat ve světě online reklamy a marketingu.”

Studie “České firmy na internetové vlně” včetně praktických příkladů využití internetu českými firmami je k dispozici na webové stránce www.navlneinternetu.cz. Další informace o nové službě AdWords Express a související případové studie najdete na www.google.cz/adwords/express/.


Více informací naleznete v přiložené tiskové zprávě a na českém Google blogu.