Jak úspěšně rozvíjet mezinárodní obchod?
Jak zvládnout krizi?
Tento rok bude ještě obtížnější, než loňský rok. Ekonomika zpomaluje. Řada firem nadále reaguje omezením výroby a optimalizací nákladů, ale to nemusí být dostatečné. Je to správná cesta, jak se vypořádat s recesí?
Většina českých firem má nejvyšší podíl obratu v tuzemsku. Téměř polovina firem ale eviduje tržby i na Slovensku nebo v Německu. Větší trh jim přináší konkurenční výhodu. Pro firmy, které se soustředí na lokální trh, může být stávající situace až likvidační.
Rozšiřte své podnikání na nové trhy
Blížící se situace není ojedinělá. S podobnou jsme se již nedávno setkali. Výhodu mají ty firmy, které se dokázaly adaptovat a rozhodly se již během covidu upevnit svou pozici na trhu. Recese může firmu i posunout. Jak a kam?
Víte, že EU má 500 milionů obyvatel, je v ní 23,2 milionů firem, které potřebují dodavatele? Ano. Evropský trh je obrovský.
Jaké má firma možnosti pro vstup na evropský trh?
Může se vydat tradiční cestou, kdy využije vlastní distribuční cesty a vytvoří obchodní vztahy. K tomu jsou potřeba investice a čas.
Další cestou je online. Kdy si musí zajistit technologie, investovat do marketingu aby se prosadila na novém trhu. Vyřešit překlady a mezinárodní přepravu.
Nebo využije rychlé řešení, kdy vstoupí na online tržiště. Bez vstupních nákladů, investic do marketingu, může začít okamžitě obchodovat. Může si nastavit flexibilní podmínky.
Jak uspět na mezinárodním trhu?
Pokud začnete obchodovat na mezinárodním tržišti, nepotřebujete tým specialistů, který se dokáže o expanzi postarat, ani technologie, ani eshop. Nemusíte analyzovat trh, konkurenci nebo zajistit distribuční cesty. Nemusí vás trápit ani znalost legislativy na různých trzích.
Schopnost změnit zavedené cesty je příležitostí pro růst a rozvoj.
Jak se ale posunout bez nutnosti zdlouhavé a náročné přípravy?
Řešením je mezinárodní online trh pro firmy - merXu.
Prakticky během několika hodin jsou firmy připravené na prodej v celé Evropské unii.
Online trh merXu je možné využít pro prodej i nákup.
Firmy, které se rozhodnou prostřednictvím merXu nabízet své produkty, mají možnost vlastní prezentace, ve které mohou představit obchodním partnerům své zázemí, popsat historii firmy a portfolio produktů. Je možné přidat i videa, certifikáty a stát se tak v očích zahraničních partnerů důvěryhodnější. Již samotný prodej na merXu je zárukou bezpečného obchodu. Všechny firmy jsou totiž během registrace ověřené.
MerXu podporuje prodejce marketingově ve všech zemích Evropské unie. Nově nabízí merXu snadnou integraci prodejcům využívajícím Shoptet nebo Baselinker.
V případě merXu je vyřešená i jazyková bariéra. Veškerá komunikace se totiž překládá v reálném čase. Prodávající a nakupující si mohou napřímo domluvit individuální podmínky prodeje, množstevní ceny, dodací podmínky. Velmi oblíbené jsou i poptávky, kdy najdete dodavatele produktů a služeb na míru.
Na merXu se obchoduje především s produkty z průmyslových kategorií.
Nejoblíbenější jsou kategorie nářadí, vybavení pro hotely, restaurace, kavárny, vybavení kanceláře, stavebniny, elektroinstalace, vytápění, obnovitelné zdroje energií.
Zdroj: merXu