Za účasti ministrů Andreje Babiše a Jana Mládka se ve čtvrtek uskutečnilo v TOP HOTELU Praha Fórum Zlaté koruny na téma Konkurenceschopnost – Dokážem si najít svoji cestu? Při zahájení Fóra ředitel Zlaté koruny Pavel Doležal připomněl, že se naše pozice ve světovém žebříčku konkurenceschopnosti sice v posledním roce po letech propadu o devět míst zlepšila, ale zaujímáme pouze 37. místo ze 144 zemí.
„Není obecný návod pro řízení konkurenceschopnosti. Úspěšná firma je ta, která dokáže přežít jak svoje úspěchy, tak pády, ze kterých se poučí. V každé fázi životního cyklu platí jiná pravidla pro úspěch. Jinak je nezbytné chovat se v době krize, jinak v konjunktuře. Nebát se změn, řídit nejen plány, ale i rizika, investovat bez okázalosti a zbrklosti, jsou nejdůležitější předpoklady pro přežití,“ pronesl na fóru ke konkurenceschopnosti Zlatá koruna předseda AMSP ČR Karel Havlíček.
Na Fóru Zlaté koruny došlo i na výsledky exkluzivního výzkumu, který Zlatá koruna provedla ve spolupráci se společností Ipsos. Mínění veřejnosti je podle výzkumu skeptické k řešení zásadních problémů. Téměř 80 % lidí nevidí hmatatelné výsledky v boji proti korupci, podle tří čtvrtin se nezlepšila vymahatelnost práva. Dvě třetiny lidí nevěří, že se v příštích dvou letech zvýší jejich životní úroveň. Rovněž dvě třetiny lidí se obávají, že krize ještě neskončila.
Předseda AMSP Karel Havlíček zdůraznil, že se musíme poučit, nejen jak přežít v konkurenčním prostředí, ale jak převzít iniciativu. Měli bychom si uvědomit, že peníze nedělají peníze, ale peníze dělají lidé. „Není obecný návod pro řízení konkurenceschopnosti. Úspěšná firma je ta, která dokáže přežít jak svoje úspěchy, tak pády, ze kterých se poučí. V každé fázi životního cyklu platí jiná pravidla pro úspěch. Jinak je nezbytné chovat se v době krize, jinak v konjunktuře. Nebát se změn, řídit nejen plány, ale i rizika, investovat bez okázalosti a zbrklosti jsou nejdůlěžitější předpoklady pro přežití,“ dodává Karel Havlíček.