Pozor na zákonné požadavky a podmínky na sjednávání služeb! Důrazně upozorňujeme na nutnost přečtení všech podmínek smlouvy.
Podíl internetového obchodování se rok od roku zvyšuje a současně s tím se na tuto formu nabídky a prodeje zboží a služeb zaměřují dozorové instituce.
Z výroční zprávy ČOI za rok 2011 je patrné, že internet byl cílem celostátní akce, při níž byla provedena 1021 kontrola, další pak byly součástí jiných celostátních akcí. Jednalo se třeba o nabídku nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, spotřebitelské úvěry, prodej telefonů s dohrávanou češtinou a prodej zboží za akční ceny a sezónní slevové akce.
Zdroj informací: http://www.coi.cz/files/documents/vyrocni-zprava-coi-2011.pdf
Z výsledků dále vyplývá, že na internetový obchod podali spotřebitelé celkem 2466 podání. Alarmující jsou zejména závěry. Akce na internetový prodej se zaměřuje především na dodržování zákazu nekalých obchodních praktik a dodržování předpisů souvisejících s nabídkou a prodejem zboží a služeb, například poskytování informací v zákonném rozsahu. Z provedených 1021 kontrol byly nedostatky zjištěné v 749 případech a to je ve výsledku 73,4 % zjištění porušení povinností. Varovné závěry pak byly u akce zaměřené na spotřebitelské úvěry, kde se účinnost kontrol dostala na 48,6 % (celkem bylo provedeno 290 kontrol). Zanedbatelné není ani 38,2 % zjištěných nedostatků u prodeje zboží za akční ceny a sezónní slevové akce.
U internetového obchodování je problematické zejména poskytování informací, jelikož rozsah povinných informací je stanoven příslušnými předpisy a může být odlišný pro prezentaci určenou spotřebitelům a podnikatelům. Jedná se o informace nabídce zboží nebo služeb, výši ceny, identifikace subjektu, údaje o možnosti uplatnit práva z odpovědnosti za vady a další.
http://www.ochranatrhu.cz/2011/12/jake-udaje-musi-spotrebiteli-poskytnout.html
Další informace a poradna viz www.ochranatrhu.cz