Česká firma prodala okolo dvaceti milionů vlastních výrobků
Firma M+H Míča a Harašta vznikla v roce 1993 a začala vyrábět aromaterapeutickou kosmetiku a bazénovou chemii Vodnář. Od té doby prodala více než sto tisíc tun chemických surovin a okolo dvaceti milionů vlastních výrobků. Podnik zaměstnává asi sedmdesát pracovníků v Praze, Blansku, Břeclavi, Levicích a v Kyjevě.
M+H Míča a Harašta, s.r.o.
Jako jsou rodiče odpovědni za své děti, tak i my přebíráme zodpovědnost za funkčnost portfolia našich produktů. Těmi je obchodní značka Saloos - přírodní certifikovaná kosmetika a Vodnář – přípravky pro péči o vodu.
Na trh v Česku a do zahraničí firma od roku 1993 dodala v rámci distribuce více než 100 tisíc tun chemických surovin a okolo 20 milionů vlastních výrobků. Zaměstnává cca 70 pracovníků v Praze, Blansku, Břeclavi, Levicích a v Kyjevě. Ve svých tržních segmentech si drží stabilní a silnou pozici. Ctí své závazky, zaměstnance, zákazníky i podnikatelské okolí. M+H, Míča a Harašta s.r.o. cítí stále energii a chuť zdokonalovat již existující produkty a vyvíjet nové. Kromě nadšení má k dispozici mnoho cenných zkušeností, jež za uplynulých 25 let nasbírala. To vše firmě dovoluje pevně stát nohama na zemi a současně se nechat unášet vizemi, kam by se mělo podnikání ubírat, aby svým zákazníkům dokázala poskytnout všechno to, co si přejetí a potřebují. Zástupci firmy se účastní různých kongresů a akcí. Sledují trendy ve svém oboru, prezentují aktuální novinky, vystavují na veletrzích Bio Styl, Beauty.
Historie nejoblíbenější a nejpoužívanější aromaterapeutické kosmetiky začíná psát svůj příběh v roce 1993. V tomto roce se potkává zakladatel společnosti Saloos Jiří Harašta s vyhlášeným „českým nosem“, kapacitou v oboru esenciálních olejů a vonných látek Emilií Trepkovou. Náhodné setkání se mění v profesionální spolupráci, postavené na využití vůní a dalších blahodárných účinků rostlin na člověka.
Jiří Harašta má pro svůj obor podnikání to nejvhodnější vzdělání, a to chemickou průmyslovku. …“Směr, kterým jsem se zaměřil ve svém profesním životě, nebyl náhodný. Už při studiu na škole mě velmi zajímala organická chemie, její zákonitosti a vývoj. Po ukončení školy jsem pracoval řadu let v zemědělské laboratoři, což mi umožnilo orientovat se a dále prohlubovat své znalosti zejména v oblasti pěstování a zkoumání rostlin. Hlubší zájem o přírodu, byliny a jejich blahodárné působení na lidský organismus a pokožku, způsob jejich zpracování a využití mě nakonec přivedl k současné profesi…“[1]
Pleťovými vodami, oleji, voňavými esencemi a balzámy značky Saloos se denně hýčkají stovky žen. „Naučili jsme lidi mazat se“ s nadsázkou komentuje Jiří Harašta a skutečně tomu tak je. Společnost Saloos je nejen významným výrobcem přírodní BIO kosmetiky. Důležitá je rovněž její role v rámci osvěty o účincích přírodních látek a jejich celostního působení na lidské tělo. Tuto skutečnost dokládá i poslání a cíle firmy:
- Chceme přinášet radost, pohodu a harmonii do každodenního života. Aromaterapii vnímáme jako jeden z přirozených principů k dosažení duševní a tělesné rovnováhy. S nadšením a současně rozvahou přijímáme nová řešení a ctíme osvědčené postupy, prověřené léty a starými kulturami.
- Našim cílem je na kvalitu orientovaný zákazník a jeho spokojenost jako výsledek našeho úsilí nabídnout mu to nejlepší. I nadále budeme rozvíjet svoji edukativní činnost a předávat informace o správném využití čistých přírodních látek i rozmanitých možnostech jejich použití. Současně chceme rozvíjet pozici spolehlivého partnera v oboru aromaterapie i aromaterapeutické kosmetiky. Naší snahou je podpořit nejen obecné povědomí, ale především orientaci široké veřejnosti v tomto oboru.
Saloos kodex ve zkratce zní:
S |
souznění s přírodou |
Ctíme přírodu a její bohatství stejně jako přirozené postupy a osvědčené receptury. Naše produkty obsahují oleje lisované za studena s nejvyšším obsahem přírodních látek. |
A |
aktivní přístup |
Klíčový je pro nás původ a složení surovin, na který klademe zásadní důraz. Jejich kvalitu pravidelně testujeme a pracujeme pouze s prvotřídními oleji, které zaručují aktivní působení na lidské tělo. |
L |
láska k životu |
Harmonii těla a duše vnímáme jako nejdůležitější základ zdravého a spokojeného života. Láska k životu provází veškeré naše snažení i dění ve firmě. |
O |
odpovědnost s úctou |
Jsme rodinná firma a stejně jako v rodině u nás panuje vzájemná úcta, respekt a porozumění. Odpovědný přístup je pro nás závazek a nezbytná součást našeho podnikání. |
O |
otevřenost a odvaha |
Jsme otevřeni novým možnostem a vašim přáním. S odvahou a rozvážností současně zdokonalujeme naše receptury. Cílem je přirozená a přitom účinná péče o pokožku těla i obličeje. |
S |
smysl dělat věci poctivě |
Od svého založení dbáme na prvotřídní kvalitu, která spolu s poctivou cenou staví značku Saloos mezi nejoblíbenější na trhu. |
Zdroj: https://www.saloos.cz/cz/saloos-kodex/#text
Bazénovou chemii Vodnář firma vyrábí od roku 2000. Ve vztahu ke značce Vodnář není firma M+H, Míča a Harašta s.r.o. v roli obchodníka, který zákazníkům prodává zboží, s nímž nemá žádné zkušenosti. Ví, jak jednotlivé produkty značky Vodnář vznikly, jak se vyvíjely a získaly podobu, v jaké ji dnes zákazníci znají. Portfolio bazénové chemie bylo sestavena na základě konzultací s dodavateli základních výrobních surovin, zkušeností ze světa a v neposlední řadě znalostí nabytých během studia. …“Jsme chemici, znalosti jsme nabyli na střední nebo vysoké škole a tak rozumíme pochodům, které se v bazénové vodě dějí. Víme, jak problémům předcházet a také, jak je řešit. A také víme, že bazénová chemie musí být představena jednoduše a přehledně, dokážeme se vcítit do všech vás, koho chemie na škole nebavila. Nakonec, proč si komplikovat život, i tak je složitý dost. Dvě řady, společné doplňky pro obě řady, testery a příslušenství. Hotovo. Co nejjednodušeji a nejrychleji k čisté vodě v bazénu…“[2]
M+H, Míča a Harašta s.r.o.
Sídlo firmy: Praha 6, Bubeneč, Terronská 580/19
Datum vzniku: 13.10.1997[3]
E-mail: vodnar@mah.cz
Tel.: +420 516 428 860
Provozovna - velkoobchod: Brněnská 2430/21b, 678 01 Blansko
Tel. +420 516 428 862, +420 516 428 860
Fax. +420 516 428 864[4]
webové stránky:
www.mah.cz, www.bazenovachemie.cz, www.jezirka-vodnar.cz, www.saloos.cz.
Autor: AMSP ČR. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. Manažer marketingové komunikace pro projekt Rok rodinného podnikání 2018. Tel. 736 528 436. e-mail: petru@amsp.cz.
webové stránky: www.mah.cz, www.bazenovachemie.cz, www.jezirka-vodnar.cz, www.saloos.cz.
[1] SOLAŘÍKOVÁ, Ivana. Výrobky zkoušíme i na sobě, říká hvězda voňavého byznysu. 28.6.2015. Dostupné z https://brno.idnes.cz/rozhovor-jiri-harasta-kosmetika-saloos-f00-/brno-zpravy.aspx?c=A150622_2172087_brno-zpravy_tr
[2] https://www.bazenovachemie.cz/vodnaruv-pribeh/vlastni-vyvoj/
[3] Údaje byly ověřeny v databázi ekonomických subjektů ARES 15.12.2018
[4] https://www.bazenovachemie.cz/kontakt/