Diář Life Designer trvalo vymyslet rok a půl

Firma Sofidea se zabývá především koučinkem a lektorováním. Podnik společně vedou Adéla a Hana Humlovy – matka s dcerou. Jedním z jejich produktů je diář Life Designer, který je zaměřený na motivaci, seberealizaci a osobní rozvoj. Návrh diáře připravovaly rok a půl.

Adéla a Hanka Humlovy jsou maminka a dcera, které se rozhodly podnikat společně. Adéla má konzultační společnost Sofidea zaměřenou na rozvoj personálního managementu, firemní kultury a zavádění změn do firem. Hanka je maminkou dvou malých chlapečků, t.č. na mateřské. Společně vytvořily motivační diáře a zápisníky Life Designer, které společně zavádějí na trh.

 

O čem je tedy váš společný projekt? Jak Life Designer vznikl?

Adéla: O společném podnikání a o diáři jsme mluvily dlouho. Obě máme rády pořádek ve věcech a mně navíc motivační diář s pracovním sešitem dával smysl jako doplněk ke koučinku. A tak vznikl Life Designer a Průvodce na cestě za svou vizí.

Hanka: Ne vždycky se mi dařilo si svůj čas dobře naplánovat a zorganizovat, přestože to bylo něco, co mě hodně bavilo. Měla jsem pocit, že mi chybí ten pravý nástroj, se kterým by se dalo efektivně plánovat. Hodně jsem využívala elektronický diář, ale ruční zápisky mi zkrátka vyhovovaly podstatně víc. V té době jsem ale na trhu nenašla nic jiného, než klasické diáře z papírnictví. Považovala jsem to za díru na trhu a poté, co jsem prostřednictvím youtube objevila, že např. v USA je trh s plánovacími diáři velmi rozšířený, začala jsem reálně uvažovat o tom, jak tuto díru zaplnit. Dnes už je situace na trhu samozřejmě jiná. Trh s diáři se velmi rozrostl. Když ho ale sleduji, vidím, že si stále držíme svoji jedinečnost.

V čem je diář Life Designer unikátní?

Hanka: Náš diář je unikátní ve své variabilitě. Převzaly jsme ze zahraničí diskovou vazbu, která umožňuje jednoduše měnit listy a dokonce i obal diářů a zápisníků. Když říkáme, že si ho člověk může sestavit prakticky na míru, myslíme to vážně. Jít do takto širokého sortimentu je z hlediska start-upu velké riziko (někdo by řekl až nerozum), ale je to něco, na čem značku Life Designer stavíme a věříme, že se nám to vrátí.

Adéla: Life Designer je také zaměřený na motivaci, seberealizaci a osobní rozvoj. Ke každému diáři zákazník dostává Průvodce na cestě za svou vizí. Naším cílem je povzbudit lidi v tom, aby nezapomínali na to, co je pro ně důležité a šli za svým snem.

 

Proč  a jak jste začaly podnikat?

Adéla: Když jsem vedla diskuze se svým tátou o výběru střední školy, měla jsem jasno, že chci pracovat na nějaké pozici, kde budu zodpovídat za svou práci nejlépe sobě a ne šéfovi. Bylo to ještě v období socialismu a také to byl zdroj velkého konfliktu s tatínkem. Podnikání mi prostě připadá jako přirozený způsob seberealizace. Já jsem byla zvyklá od svých osmnácti let pracovat v rodinných firmách nebo na volné noze. Období, kdy jsem byla zaměstnaná, byla v mém životě krátká.

Hanka: Jako malá jsem mámě vždycky říkala, že podnikatelka teda nikdy nebudu, že nechci být jako ona, tedy pracovat pořád. Ale jak šel čas, bylo čím dál jasnější, že podnikání mám tak nějak v sobě, mám to bohužel/bohudík?  po obou rodičích. A asi proto jsem vnímala mateřskou jako výbornou příležitost pro start vlastního projektu. Vytáhla jsem tedy z šuplíku projekt, který jsem už rok měla v hlavě. V té době už jsem nějakou dobu mamce pomáhala ve firmě, takže jsme věděly, že nám to spolu jde a navíc projekt diáře mámě dobře zapadal do jejího profesního portfolia kouče.

 

Co Vás v podnikání nejvíce baví?

Adéla: Nejvíc radosti mi přináší společné kreativní tvoření. Do vývoje diářů jsme investovaly spoustu času, ale byl to příjemně strávený čas. Hodně lidí vnímá trochu s obdivem a trochu s nepochopením, jak jsme mohly věnovat “tolik” času vývoji diáře a pracovního sešitu Průvodce na cestě za svou vizí“. S Haničkou se dobře doplňujeme a to mě baví. Nebyla to “strašná práce”, ale radost.

Hanka: Mě to zkrátka naplňuje. Vytvářím něco, co se lidem líbí a pomáhá jim to v osobním rozvoji. To je úžasné. Navíc mezi našimi zákazníky, ale i partnery, je spousta pozitivních lidí, kteří mi dodávají hrozně moc energie. Ale pravděpodobně nejdůležitější faktor pro mě je, že se každý den učím. Podnikání je neuvěřitelná škola. Je to náročné, ale dává mi to komplexní zkušenosti v nejrůznějších oblastech, za které jsem moc vděčná.

 

Jaké těžkosti musíte překonávat?

Adéla: Například hledání dodavatelů – kromě grafiků jsme každého dodavatele vyměnily. Teď jsme naštěstí spokojené. Jinak jsou pro nás stále tématem peníze – investovaly jsme spoustu svého času a půjčily jsme si peníze na zboží na skladě … Náklady na dodavatele máme pokryté. Teď ještě, aby se nám vrátila i ta naše časová investice. :) Jak jsme ale postupně zjistily, bylo naivní si myslet, že produkt zavedeme na trh dříve než za 3 roky. U inovativních produktů, které se používají jinak, než je zvykem, je potřeba navíc uživatele na novinku zvykat. S tím jsme nepočítaly.

Hanka: Myslím, že náš největší problém, je nedostatek času. Teď například vidím, že jsem si podnikání na mateřské, stejně jako spoustu jiných věcí, představovala jako „Hurvínek válku“ a že není jednoduché skloubit dohromady roli maminky a podnikatelky.

Milníky v podnikání?

Adéla: Diář i průvodce jsme připravovaly rok a půl. Takže zásadním milníkem pro nás bylo samotné vytištění diáře, spuštění kampaně na startovac.cz a zároveň zprovoznění e-shopu mylifedesigner.cz.  Nově je pro nás taky posun vpřed i to, že jsme začaly využívat kancelář, kterou sdílíme s dalšími 4 konzultanty. Je to místo, kam můžeme pozvat klienta či obchodní partnery.

 

Hanka: Nalezení dodavatele, který diáře perforuje a kompletuje - to je velká úleva.  A také nás posunula rekonstrukce místnosti pro vypravování zakázek.

 

Co vás těší, čeho si vážíte?

Adéla: Moc nás těší, že je někdo ochoten investovat peníze do něčeho, co jsme vytvořily, pak se i my cítíme užitečné a máme radost, že děláme druhým radost. :) Čím jsem starší, tím víc si vážím svého času, zdraví a vztahů s blízkými lidmi. Cením si lidské práce, odhodlání a odvahy sdílet své pocity a názory, i když to není vždy příjemné. Moc si vážím také podpory a trpělivosti našich partnerů. No a v neposlední řadě si vážím podpory lidí, kteří nám v našich začátcích fandili, nebo dokonce pomohli.

Hanka: Snažíme se dělat diář, který je praktický, užitečný a krásný. A mě moc těší, že pozitivní zpětná vazba, kterou dostáváme, nám dává jasně najevo, že ten občasný stres stojí za to.

 

Kam směřujeme do budoucna?


Hanka: Z hlediska produktů máme vymyšlené rozšíření sortimentu o malé diáře, organizéry pro domácnosti, a také anglickou verzi hlavních produktů. Máme vizi, která nás motivuje k překonávání překážek. Chceme mít obchod s diáři, zápisníky, nástěnkami, knihami v oblasti osobního rozvoje a možná různými dalšími organizéry všeho druhu.

Adéla: Já chci mít vedle obchodu kancelář a koučovnu. A to vše dost možná propojené. Takové místo, kde si s klienty sednete u kávy či čaje a nabídnete domácí koláč (peče Hanča). No a k tomu budu prodávat diáře do Anglie, protože ji miluji a chci tam tu a tam jezdit. Partnera máme předjednaného, tak snad všechno klapne…

 

Proč podnikáte spolu?

Adéla: S Haničkou spolupracuji v podstatě od jejího dětství. A protože se nám spolu pracuje dobře, tak jsme v tom přirozeně pokračovaly.

Hanka: Jak už jsem zmiňovala, myslím, že na podnikání musí být minimálně dva, aby vždycky jeden dělal ten motor, když druhému dojde motivace. S mamkou se nám pracuje dobře. Už to není tak, že pracuji pro ni, ale jsme partnerkami v podnikání, vzájemně se doplňujeme a učíme se od sebe.

 

Jak vnímáme rodinné podnikání?

Adéla: Rodinné podnikání vnímám jako takovou vysokou školu zaměřenou na sebepoznání a schopnost pěstovat vztahy. V něčem je jednoduché si mezi sebou rozumět - ale když se vám něco nelíbí, není řešením mávnout rukou, urazit se, nebo odejít – je nutné komunikovat, komunikovat a zase komunikovat. Rodinu máme jen jednu. Potřebujeme se pochopit a hledat win-win řešení. Myslím si, že co se člověk naučí v partnerském vztahu, v ostatních vztazích už uplatní levou zadní. Stejně to platí o vztahu mezi rodičem a dítětem. V rodinné firmě je možno rozvíjet rodovou zkušenost, vzájemně si mezigeneračně předávat znalosti a vědomosti.

Hanka: Práce s rodinou je pro mě něco tak přirozeného, že mě ani nenapadá se nad tím zamýšlet. Děláte s někým, kdo je vám celý život nejbližší, koho znáte a můžete s ním jednat otevřeně a narovinu. To samozřejmě závisí na tom, jak máte ty vztahy nastavené, ale vzhledem k tomu, že náš vztah s mamkou byl vždy otevřený, snadno se nám na něj navazuje i po pracovní stránce.

 

 

 

Adéla většinu svého profesního života pomáhala lidem rozvíjet a uplatnit jejich potenciál, ať už  v roli personalistky, manažerky, nebo koučky. Jedenáct let sbírala zkušenosti v personální agentuře Axios, kterou spoluvlastnila a vedla. Působila  také jako poradce při výběru podnikových IS a spolupracovala na analýze systémů pro znalostní, informační a personální management. Baví  ji propojovat svou znalost firemního prostředí se schopností práce s lidmi.  V posledních 14 letech se vydatně věnuje svému osobnímu rozvoji (Principy života, Bioenergetika, Rodinné konstelace), učí se být vnímavějším a autentičtějším člověkem. To, co se naučila, předává dál. Pomáhá lidem motivovat sebe i ostatní, rozvíjet vztahy v práci i v soukromí, vnímat a chápat své emoce a pocity a využívat je při svém rozhodování. Moderuje firemní workshopy, zapojuje lidi do týmové práce, podněcuje je v diskuzích o inovacích.

 

Hanka věnovala pět let studiu architektury a následně stavební fakulty na ČVUT. Díky mateřství studium přerušila a už se na školu nevrátila. V průběhu studia pracovala jako produkční soukromých i veřejných eventů v hudebním klubu, jehož se později stala manažerkou. Získala tak praxi v oblasti řízení, obchodu a marketingu. Své zkušenosti zužitkovala i na menších projektech například jako manažerka soutěže reklamních předmětů pro Asociaci 3D reklamy. V Sofidee je partnerkou na projektu Life Designer.

 

Sofidea je konzultační společnost Adély Humlové, která se zaměřuje na personální management, koučink, pěstování firemní kultury a zavádění změny do firem. Cílem firmy je podporovat klienty v rozvoji tvůrčího firemního prostředí, ve kterém je samozřejmostí sdílení názorů, informací a znalostí. Pomáháme firmám motivovat zaměstnance a vytvářet společné cíle kreativně, týmově a hravě. Individuální a kolektivní práce s manažery je pro nás prostředkem pro optimalizaci interních procesů, společnou tvorbu vizí a cílů a jejich postupné naplňování.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sofidea s.r.o.

Sídlo firmy: 162 00 Praha - Břevnov, Volavkova 1847/15

Datum vzniku: 30.11.2009[1]

 

tel.: +420 603 420 095, e-mail: adela.humlova@sofidea.cz[2]

Autor: AMSP ČR. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. Manažer marketingové komunikace pro projekt Rok rodinného podnikání 2018. Tel. 736 528 436. e-mail: petru@amsp.cz.


[1] Údaje byly ověřeny v databázi ekonomických subjektů ARES  28.11.2018

[2] http://www.sofidea.cz/kontakt/